8.10.2011

Ken Hirai - With My Eyes Closed


平井坚乘着电影《在世界的中心呼唤爱情》的大热,连带他这首“瞳をとじて”(轻闭双眼)也红遍全亚洲。电影是多么的凄美动人,小说由片山恭一撰写,可惜,我还没看这本小说。但是,平井坚唱这首歌实在动人。他被誉为美声王子其实没有过誉,实至名归!不削一切的我好像也没有这么慷慨赞赏别人,我想,那只是我自己一厢情愿喜欢。他的声音的确有某种不能抗拒的魅力。说真的,我在这几天才真正地去“聆听”他的音乐,一首一首曲听,惊喜真是不少!继续加油吧!Ganbate kudasai!
This song "With My Eyes Closed" by Ken Hirai is everyone's heart-touching song. It gained more famous because of the heart-melting film "Crying Out Love , In The Center of The World". It was a sad song and Hirai's vocal greatly interpreted the emotion. Hirai is brilliant in using his vocal to bring out the emotion. Ken Hirai has not only proved that he was a great singer with gifted voice, he was truly a talented songwriter. FULLY talented!

No comments: