2.21.2011

Bodyslam - Poot Nai Jai


泰國搖滾樂隊Bodyslam的這首搖滾流行曲Poot Nai Jai(พูดในใจ)開始時主音說了幾句開場白有很emo的感覺,我就應經覺得浪漫。聽說主音Athiwara Khongmalai的那副嗓音很獨特,所以樂隊持久不衰。我相信如果我呀學泰語,聽泰國歌是一個不錯的開始,就像我當時很喜歡聽英語歌。泰語一定有些攝人的咒語,我大概就被這魔咒深深吸引。可是這種外星文我要如何學習呢?

今晚工作一整天后身心疲累。聽這首歌好像得到紓解。從年輕開始就喜歡聽搖滾的我,到了年老時還挺搖滾嗎?我相信我愛搖滾的心情,到了年長一些也應該不會改變。就像固執的性格很難改變。但是我自己的工作,我從以前的固執變得很隨和了。所以有時也高不清楚自己的性格。我想來想去的同時,也一直在聽Bodyslam唱的這首歌。竟然漸漸融入節奏,好像在用搖滾的心情去嘆息生活的停停滯滯。就讓我在心裡呼喊至累了然後去睡。
Bodyslam - KRAAM
Bodyslam is a Thai rock band. Previously there were called La-On, which meant kids. After they won a competition and got recognized by label, they changed their name to Bodyslam. When you are grown-ups, you are always asked to do grown-ups' matters. They gained popularity in Thailand and won few awards for their music. Their sixth album is KRAAM I heard a few songs from Bodyslam, especially this Poot Nai Jai, I felt romance and rock. I always love rock songs, they are my genre. I guess even till I get old, I still like rock.

1 comment:

Anonymous said...

Bodyslam 新專輯Kraam,很好聽!
很高興能找到同好 Bodyslam Fans