1.23.2011

The Antlers - Two


周六晚闷闷不乐。即将到期的工作突然没有心情继续。一颗心也没有飞到俱乐部和酒吧。可是就像憋了很久的乌云一直下不成雨。随意玩了一些网络游戏,准备躺下来什么都不想。就在无意中发现The Antlers的单曲'Two'。我看着电脑屏幕静静等待视频下载完毕。看着这支动画MV,感觉就开始舒服起来。片中升起的音乐分子向四处扩散。我竟然看见自己的意见分子随着所发音乐冒起来。感觉真的舒服很多。总是在某个需要慰藉的时候,找到一些依赖。

The Antlers应该是美国的乐团吧。Two是我认识他们的第一首歌,是专辑"Hospice"里的其一单曲。我喜欢歌曲electro的成分,一直都是我需要的音乐养分。这些音乐分子在身上发生奇妙的化学作用,像某些东西和某些东西结合然后产生某些新东西然后从此有了不一样的东西。是的周六的午夜,好像就是这个感觉。

On a Saturday night like tonight, I felt subtly bother, a little bit similar to unbearable lightness of being. Then there were those music bubbles appeared from the music. It was 'Two' by The Antlers. Those music bubbles had some effects in my mind, like a composition chemical reaction. It felt like the origin had a new look. I liked this feeling, I have always looked forward for these reactions.

No comments: