2.19.2012

Bennett Miller - Moneyball

《Moneyball》(点球成金)的初始印象,就是这时另一部美国好莱坞商业片。每一次开头后几分钟,我都没有好好地看到最后。这个周末,我一气呵成看完了。这部Moneyball基本上其实真的是一部商业片,如果是棒球迷,应该会对这部电影有更多感觉。(其实,我本身喜欢看商业电影。)首先,我喜欢看体育题材的电影。而在这部片里,镜头捕捉棒球的优美运球角度、曲线,近乎慢动作、特写和定格,特能让我兴奋。另外,有两场戏特别能够做住我的心(也让我重看几次)。第一场是棒球队赢下了第20场的比赛。音乐和音效的铺陈是最大功臣。有时完全沉默,然后拿北京音乐激起心中的澎湃,引发高潮。第二场是最后一场戏,女儿的歌声从车里的收音机传来,感动爸爸掉眼泪却没有太造作。就这两场,让我觉得音乐和音效让这部商业片与众不同。

Bennett Miller was the third director assigned to direct this movie. The previous one hired then fired is Steven Soderbergh. I was very curious how Moneyball would be if he was the director. Never mind, as at the end, This movie is entertaining, enjoyable with Brad Pitt's performance and I like the story and characters, with great music and sound effect to help narrate its brilliance. And such a masculine movie end with a little girl song, smart act.

No comments: