1.25.2012

5 Friends

不要去投票 ?从开始就知道这广告是在反讽。一大班明星呼吁大家不要投票,这不是美国明星会做的事情。虽然一开始就知道他们其实要叫美国公民去注册投票,但是看了之后,还是有被激励的冲动,觉得我必须去注册(其实我很早已经注册了)。我很欣赏他们可以用很平民的口语,甚至带有fuck、what the fuck...的字眼。最后,大家呼吁大家将这则讯息传送给5个朋友。我觉得这才是真正的作用,因为如果我是一般普通美国公民,我一定会将它发给其他朋友。所以,身为马来西亚公民的朋友,大选即将到来,你们注册了吗?
This video was uploaded by 5friendsvote on Oct 1, 2008. I watched it a few weeks ago, and now it is 2012. This video is to ask people register to vote via a sarcasm of telling people "do not vote". At the end, all superstars asked audience to register and they could wait for them to do that, plus advise audience to send to 5 friends. Actually, I liked this mechanic - send to your friends, like a viral spread. If this advert was for my own country, I already had been moved to register. Well done!

No comments: