12.13.2011

Nando's Adverts - Political Series

Nando's考鸡其实好好吃,虽然我偏向素食,有时还会和同事一起去Nando's用午餐,消费经济不失大体。说实在的,我很少看见连锁餐馆的广告可以如此与众不同。Nando's这系列的广告矛头直指国家政治和贪污的情况,从而推销Nando's的经济实惠。说真的,对于马来西亚,这些广告已经是很大胆的。关注重点还是回到广告创意。大家必须关心这些广告到底如何增进客户对品牌的印象。对于我本身,这个印象已经存入我的脑里:Nando's烤鸡可以很经济实惠。所有这些系列和政治及贪污相扯得广告,我不大记得到底是什么事件,可是我已经记得这个品牌。而且我觉得这个品牌很得意,或者应该说很得我心。

I had good laugh with all these Nando's advert. I admired its daring about politics and corruption. I found Nando's chicken was quite a decent meal with quite affordable price. And these series of Nando's adverts had deepened these impressions. As a matter of fact, that would be super funny with all these people cahnge to Malaysian characters, I guess all Malaysians could relate to it. Click these links for other adverts: Caught Speeding, Jacob Zuma, Last Dictator Standing.

No comments: