11.29.2011

Meet Uncle Hussain - Pokok

Meet Uncle Hussain is a Malaysia rock band. I have listened to their song before and this song, named "Pokok" (tree) is a song I particularly fond of. Malay is such a beautiful language. I guess now is the best time for me to polish my Malay, hopeful all my colleagues speak Malay to me.
今天毗邻的同事请假,他却让我突然想起这首Meet Uncle Hussain的Pokok。有一段时间我很恋印尼的马来歌,在埋怨为何马来西亚没有move我的流行摇滚歌曲。就是这首Pokok (树),让我再次爱上马来歌曲。chorus这样唱着:问树为何摇曳,答说是风在摇曳。因为这份工作,我又在一个口操很多马来语的环境挑战前途。我喜欢马来语,我希望借此机会我的马来语会进步。还有,我很怀念大学日子,因为那时我有两个要好的同窗,一男一女,现在失散了。他们每一次都回笑我说的马来语,但是又很喜欢和我做朋友。希望他们和我一样喜欢Pokok。

No comments: