7.10.2011

Sunday Preview - One Day / Last Night


我喜欢《One Day》,单是点子,我就已经爱上了。电影改编自David Nicolls的同名小说《One Day》。每一个章次,写他们在每一年的同一天里发生的故事,持续20年。所以在电影里,我们看见Anne Hathaway和Jim Sturgress从80年代末的大学青春期演至熟男熟女时期,真是好让人期待。我希望看这部电影前,先读小说。感觉上,小说的孤寂感会比较浓厚。

《Last Night》由Massy Tadjedin自编自导,故事讲述一对热恋夫妻,老婆在老公出差是重遇旧爱,从来没外遇的老公在出差时和性感同事有性火花。这故事的卡士不错,我很喜欢Keira Knightley的气质。突然这部电影让我想起《CLoser》。
I love the idea of One Day - each chapter reviewing a day of their lives for 2o years. The film was adapted from the novel written by David Nicolls. I would love to read the book before I watch the movie.

Meanwhile, the story of Last Night is about one day, infidelity and past love happened in one day (last night) and lead to further lonesome of marriage. Check out the trailer: Last Night.

2 comments:

Kyle in the mood said...

One Day這劇情跟港片 “年年有今日“好像 :-))

feiziyou said...

我好像忘记是否有看过“年年有今日”。
看了预告,即刻就买了小说,读着每年一天的故事。我和该书的女主角很像。屌。