4.01.2011

SIX C.E - How Long

SIX C.E是泰國流行搖滾樂團,屬Genie唱片公司。單聽樂團名字,就知道這是六人團體。聽了新歌ยาวนานเพียงใด (多久),看了MV,主唱看起來很像陶喆。 MV有一個很drama的情節,兩位好朋友因為一女爭風吃醋而丟下以前的友誼。這支MV拍得很有電影的感覺,質感不錯,可以一看再看。我就是那個老樣,喜歡的東西會一直重複,直到膩了才換新的。可是,上癮這回事會多久呢?

如果友情這回事,不管多少努力後亦不能挽回的話,那就不要再執著,就讓自己和大家不再難堪下去。我一直不明白,為何經年累月建立的友誼可以那麼輕易地被取代。我以為年輕時的堅持可以相信很久。我想相信很久。我希望那心念一直這樣存在。我從這首歌找到了那股動力。不用問多久,就這樣一直堅持下去。
SIX C.E is a new Thai band from Genie Record. The single How Long (ยาวนานเพียงใด) is a hit on the social network with this MV posted on youtube. This MV came with a very dramatic story about fraternity got weaken by a beautiful class mate. The song was nice, and it sounded pop rock. The full album was much anticipated. This song might sound more pop, but check out their myspace, and get more feels of rock from SIX C.E.

No comments: