3.19.2011

Raj Kappor - Bobby

馬來西亞國營電視台(如TV2)通常都會在周末(如周六下午)播放興都片,不只讓印族同胞欣賞,也讓其它民族過足bollywood癮。我的童年和中學時代,我經常都回在這些時段看印度片,而且總是看得很高興。每每看見印度歌舞片,就有那種誇張歡樂的情緒。突然我覺得,我是在這種多元文化環境成長的。有時說話頭也不自覺會有扭頭的動作。所以,我還是很懷念小時一直沉迷週末的興都片。
Saturday and Sunday afternoon were my usual Hindi film routine when I was young. Our national TV stations always showed Hindi films during those particular times, which was nice. I grew up watching all those Hindi movies and my Bollywood fascinations came from those films I watched. It was great to have those joy with watching Hindi films.

No comments: