2.25.2011

Oscar Original Song 2011

刚看過《127關鍵小時》,我很喜歡這部電影。也剛聽了提名原創歌曲"If I Rise",也很喜歡這首歌。以《127關鍵小時》的風格來比較,我還是覺得這首主題曲的格調不盡符合。可是,AR Rahman為電影創作的配樂卻和電影風格非常配合。這也是純粹個人意見。到底還是很難說得準。這次奧斯卡的電影主題曲提名和金球獎相比,只有兩首提名是相同的,即"Coming Home"和"I See the Light"。 《Burlesque》的電影曲子沒入奧斯卡提名,其中在獲得金球獎的"You Haven't Seen the Last of Me"我非常喜歡。畢竟奧斯卡和金球口味不一樣。我一直都很喜歡奧斯卡對動畫片音樂和主題曲的鍾愛。如果要猜,我猜《玩具總動員3》的"We Belong Together"會勝出。花落誰家,3日後揭曉!
2011 83rd Oscar music (original song) nominees will be performed by following artist on award show night:
If I Rise from 127 Hours, performed by A.R. Rahman & Florence Welch; Coming Home from Country Strong, performed by Gwyneth Paltrow; I See the Light from Tangled, performed by Mandy Moore & Zachary Levi; We Belong Together from Toy Story 3, performed by Randy Newman.
I like the song If I Rise, with or without watching 127 Hours (I watched and I like the film). My bet is on We Belong Together. What's your bet?

No comments: