1.27.2011

Wong Kar Wai - The Grandmasters


这《一代宗师》的预告打着“零电影内容宣传”的标题。我相信大概事情会有如所诉,看毕也果真是如此。这支预告,由音乐及笔墨字所组成。如果你看过不久前的电影宣传海报,大概可以想象笔墨的字形。可是,我还是怀疑,甚至有一些提心吊胆的感觉。预告片除了是零电影内容,也没有任何导演和演员的名字出现。

如果在商场上出现类似的情况,很可能那是只有雷声没有雨点的骗局。我的提心吊胆由此而来,都怪我有一些不愉快的经历。有时候不是没有胆量。勇气大家可以拿出来,但是谋略还是重点,实要有勇有谋!

预告片也诠释了王家卫导演一贯的风格,何况这部片难产了这么久,之前的娱乐新闻也略知一二,大家都知道谁导谁演。当然,我不是要以导演的够胆作为表扬重点,而是觉得长时间的努力才是大家应该坚持不懈的。风格这回事,是需要时间不断重复再重复然后让人印象深刻,就像某品牌形象要一直输送到大家的脑里一样。到最后,我还是要赞王导演够胆,因为经过长时努力,他终于可以这样做,而且他也敢做。

This is the first trailer of Wong Kar Wai's upcoming movie "The Grandmasters". As we know it, this film is still undergoing production and God knows when it can be done, there will be a real trailer coming, but we do not know if it is coming soon. So this teaser is zero-plot trailer, of course this kind of trailer is not a new thing, we might have seen some of the blockblaster trailers with zero-plot and would only be shown next summer, or next next xxx season. But not only just that, the teaser shows neither the names of actors nor director. Not only you need to have some guts, but all the previous and continuous hard works will one day make your darings come true . Good luck and work hard.

No comments: