1.21.2011

Step Up 3

说真的,我认为我应该腾出时间订票买票入场吃爆米花喝可乐看《Step Up 3》。当时我想,很多事情不必后悔,过去的就让它过去吧。毕竟年纪大了些,也不再很在意些什么。可不久前一直听见Flo Rida的"Club Can't Handle Me",我深深被这支歌曲的快乐正能量影响,感觉身上的细胞活化起来(这应该是自然的抗老作用吗?)。得知该曲是电影的主题曲之一,我身体的细胞欲罢不能停止下来。

这种闭着眼睛也能猜透的故事情节,我还是从头到尾看完了。这种动作歌舞片,片种该属于drama及dance或action(片中也真有很多动作嘛),给我真好对症下药,我很喜欢看歌舞片(不隐瞒,我很喜欢印度Bollywood的歌舞)。华裔美籍导演Jon Chu还不赖嘛。感觉立体和完美的舞蹈,配上激发人心的音乐,还有令人振奋的视觉效果,我不禁喝彩不绝。故事情节没有差错就好了,又不是要角逐奥斯卡,况且,让我留下深刻印象的是那精彩连连的舞蹈。如果腰骨听话一点,我一定要像他们一样step up
Honestly, I enjoyed watching the amazing choreography and stunning visuals, albeit the mundane plot or ordinary acting. I was happy overall, actually satisfied and paid more attention to the actions. I would not like to criticize so much on the plot, as long as it had no intolerable mis-plot. Every ordinary people might know to say it was a movie with no exciting plot or twist. So if you were a critic and please give critic that is a little bit more than an ordinary people.

No comments: