1.14.2011

Naresh Iyer - Mazhai Varum


我一次听见这首歌,就认定我爱上了。在马来西亚听见的淡米尔歌曲,多数都是古典味很浓的,也是印象中的印度音乐。好像这些民族音乐非得有这些即以认定的元素不可。听见这首R&B风格的淡米尔歌,真叫我感动,该是现代人所熟悉的流行口味,其中又不失印度乐的元素。我听不懂谈米尔语,觉得他唱得像轻轻吐露自己的思念一样扣人心弦。

演绎者Naresh Iyer乃是电影歌曲的原唱人。要知道很多兴都电影都是先作好、录好歌曲然后才在拍摄时热闹歌舞的。他也因为遇到伯乐,开始走歌唱这条路,也获得不少奖项肯定。说实在的,看印度歌舞片都是抱着“闹着玩”的心情。不是大笑,就是觉得很夸张,距离还是很远。这首歌将这距离缩短,虽然我不知道电影《Veppam》好不好看,也甚至不知道歌名的意思为何。当我听了一次又一次,这些都不重要了。

In searching of some Tamil songs, I found some, most of them from Indian movie soundtracks. There was this song from the movie Veppam, called Mazhai Varum (I did not have a clue what it means). It was sung by a playback singer Naresh Iyer. I went google his photos. I found some and I did not wish to go further, such as making sure that was him. This R&B liked Tamil song and his soothing voice were just what I were looking for.

No comments: